Uchwała Nr 176/XXIV/20 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 26 listopada 2020 r.

w sprawie organizacji wspólnej obsługi finansowo – księgowej, administracyjnej, i organizacyjnej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Ciechanowiec

Wyniki głosowania imiennego


UCHWAŁA NR 176/XXIV/20
RADY MIEJSKIEJ W CIECHANOWCU
z dnia 26 listopada 2020 r.


w sprawie organizacji wspólnej obsługi finansowo – księgowej, administracyjnej, i organizacyjnej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Ciechanowiec

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 10a pkt. 1, art. 10b ust.1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.) Rada Miejska uchwala, co następuje:

§ 1. Organizuje się wspólną obsługę finansowo – księgową, administracyjną i organizacyjną placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Ciechanowiec.

§ 2. Jednostką organizacyjną obsługującą jest Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Ciechanowcu,ul. 11 Listopada 5, 18-230 Ciechanowiec.

§ 3. Jednostkami organizacyjnymi obsługiwanymi są:

1. Szkoła Podstawowa w Łempicach, Łempice 13A, 18-230 Ciechanowiec.

2. Przedszkole w Ciechanowcu, ul. Mickiewicza 29, 18-230 Ciechanowiec.

§ 4. 1. Szczegółowy zakres zadań powierzony jednostce obsługującej w ramach wspólnej obsługi obejmuje:

1) Ustalenie zasad rachunkowości, planu kont i instrukcji inwentaryzacyjnej dotyczących regulacji z zakresu rachunkowości.

2) Prowadzenie monitoringu realizacji zadań pod względem wykorzystania środków finansowych i informowanie dyrektora jednostki obsługiwanej.

3) Analiza wykonania planów finansowych i przedstawienie ich wyników dyrektorowi jednostki obsługiwanej.

4) Prowadzenie dla jednostki obsługiwanej odrębnej ewidencji księgowej analitycznej i syntetycznej zdarzeń, w tym operacji gospodarczych, na podstawie zatwierdzonych przez dyrektora jednostki obsługiwanej dokumentów księgowych, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości. 

5) Inwentaryzacja i wycena aktywów i pasywów oraz ustalenie wyniku finansowego.

6) Prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych odrębnej dla jednostki obsługiwanej.

7) Rozliczanie inwentaryzacji, w tym rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych.

8) Prowadzenie ewidencji umów cywilnoprawnych powodujących zaciąganie zobowiązań lub przypisanie należności.

9) Sporządzanie dokumentacji płacowej odrębnej dla pracowników jednostki obsługiwanej.

10) Rejestrowanie w ZUS nowo zatrudnionych pracowników i wyrejestrowywanie zwolnionych z pracy.

11) Naliczanie i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz składek ZUS od wynagrodzeń. 

12) Sporządzanie deklaracji miesięcznych do ZUS oraz w razie potrzeby korekt tych deklaracji. 

13) Sporządzanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.

14) Sporządzanie sprawozdań i prowadzenie ewidencji księgowej w formie komputerowej dotyczącej projektów współfinansowanych z budżetu środków europejskich, w ujęciu analitycznym i syntetycznym zgodnie z przyjętymi zasadami rachunkowości stosowanymi przy wydatkowaniu środków pochodzących z Unii Europejskiej osobno dla każdego Projektu.

15) Realizacja dyspozycji środków pieniężnych oraz sporządzanie przelewów tych środków.

16) Dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

17) Windykacja należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz spłata zobowiązań.

18) Współdziałanie z bankiem prowadzącym obsługę rachunku, Urzędem Skarbowym, Głównym Urzędem Statystycznym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami.

19) Prowadzenie odrębnej obsługi finansowo-księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych dla jednostki obsługiwanej.

20) Terminowe przekazywanie uzyskanych dochodów.

21) Archiwizowanie dokumentów finansowych.

§ 5. Traci moc uchwała nr 160/XXII/20 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie organizacji wspólnej obsługi finansowo – księgowej, administracyjnej i organizacyjnej placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Ciechanowiec.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ciechanowca.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Ciechanowcu

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miejska

Data wytworzenia: 2020-11-26

Wprowadzający: Magdalena Kondraciuk

Data modyfikacji: 2020-11-30

Opublikował: Magdalena Kondraciuk

Data publikacji: 2020-11-30