Uchwała 118/XVIII/04

UCHWAŁA NR 118/XVIII/04
RADY MIEJSKIEJ W CIECHANOWCU

z dnia 27 września 2004 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Ciechanowiec podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań.

Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnbia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz.594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851; z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264 i Nr 123 poz. 1291) uchwala się, co następuje:

§ 1. Podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, zwanym dalej "podmiotami", mogą być udzielane dotacje z budżetu gminy na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy.

§ 2. Udzielenie dotacji może nastąpić na zadania określone w uchwale budżetowej na dany rok.

§ 3. Ustala się nastepujący tryb postępowania o udzielenie dotacji:

1) ogłoszenie zadania podlegającego postępowaniu o udzielenie dotacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego,

2) określenie sposobu rozpatrywania ofert,

3) określenie kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty,

4) określenie sposobu informacji zainteresowanych oferentów o dokonanym wyborze.

§ 4. Oferta- wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:

1) szczegółowy zakres proponowanego do realizacji zadania,

2) kalkulacje przewidywanych kosztow realizacji zadania,

3) termin i miejsce realizacji zadania.

§ 5. Do wniosku powinny być dołączone:

1) dokumenty określające status prawny oferenta,

2) dokumenty potwierdzające sytuację finansową podmiotu zapewniającą wykonanie zadania, na podstawie zaświadczenia z banku prowadzącego rachunek bankowy oferenta,

3) oświadczenie oferenta o:

a) posiadaniu niezbędnej wiedzy i środków do wykonania zadania,

b) nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,

c) akceptacji projektu umowy na wykonanie zadania,

4) szczególowy opis sposobu realizacji zadan obejmujących ofertę.

§ 6. Podmioty wnioskujące o przyznanie środków na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujące wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.

§ 7. Oferty rozpatruje powołana przez burmistrza komisja przy uwzględnieniu następujących kryteriów:

1) najkorzystniejszej ceny wykonania zadania,

2) zakresu wykonania zadania,

3) posiadanego przez oferenta doświadczenia w realizacji zadań.

§ 8. Postępowanie o udzielenie dotacji jest jawne.

§ 9. Oferty z wnioskiem o udzielenie dotacji powinny być składane w terminie określonym w ogłoszeniu.

§ 10. Dopuszcza się przyjmowanie ofert również po terminie określonym w ust. 1, jeżeli:

1) nie doszło w danym roku do wyłonienia podmiotu realizujacego określone zadanie publiczne,

2) nie wpłynęła w terminie żadan oferta,

3) złożone oferty nie spełniały wymaganych kryteriów, a środki przewidziane w budżecie na realizację zadania nie zostały wykorzystane.

§ 11. Wniosek o udzielenie dotacji zostanie odrzucony jeżeli:

1) podmiot nie spełnia wymogów określonych w art. 118 ustawy o finansach publicznych,

2) będzie niekompletny,

3) będzie nieprawidłowo wypełniony,

4) będzie złożony po terminie.

§ 12. Po wyborze oferty burmistrz podpisuje umowę z wybranym podmiotem oraz zawiadamia pozostałych uczestników postępowania o jego wyniku.

§ 13. Umowa powinna określać:

1) szczegółowy opis zleconego zadania i termin jego wykonania,

2) kwotę udzielonej dotacji i tryb płatności,

3) tryb kontroli wykonania zleconego zadania,

4) sposób rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.

§ 14. Rozliczenie dotacji następuje w terminie 30 dni od daty wykonania zadania i powinno zawierać:

1) zestawienie rachunków potwierdzonych przez kierownika i głównego księgowego podmiotu,

2) sprawozdanie z wykonania poszczególnych warunków umowy,

3) kwotę niewykorzystanej dotacji, którą podmiot powinien przekazać w terminie 30 dni po realizacji zadania na rachunek budżetu gminy.

§ 15. Wykonanie zadań określonych umową może być w każdym czasie kontrolowane przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego.

§ 16. Traci moc Uchwała Nr 220/XXIX/01 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 29 października 2001 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

                                                 Przewodniczący Rady Miejskiej

                                                           Mirosław Kierski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Ciechanowcu

Wytwarzający/odpowiadający: Janusz Szcześniak

Wprowadzający: Janusz Szcześniak

Data wprowadzenia: 2004-10-25

Data modyfikacji: 2004-12-10

Opublikował: Janusz Szcześniak

Data publikacji: 2004-10-25