Uchwała 118/XVIII/04
UCHWAŁA NR 118/XVIII/04
RADY MIEJSKIEJ W CIECHANOWCU
z dnia 27 września 2004 r.
w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy Ciechanowiec podmiotom nie zaliczonym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconych zadań.
Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnbia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz.594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851; z 2004 r. Nr 19 poz. 177, Nr 93 poz. 890, Nr 121 poz. 1264 i Nr 123 poz. 1291) uchwala się, co następuje:
§ 1. Podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, zwanym dalej "podmiotami", mogą być udzielane dotacje z budżetu gminy na cele publiczne związane z realizacją zadań gminy.
§ 2. Udzielenie dotacji może nastąpić na zadania określone w uchwale budżetowej na dany rok.
§ 3. Ustala się nastepujący tryb postępowania o udzielenie dotacji:
1) ogłoszenie zadania podlegającego postępowaniu o udzielenie dotacji na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego,
2) określenie sposobu rozpatrywania ofert,
3) określenie kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty,
4) określenie sposobu informacji zainteresowanych oferentów o dokonanym wyborze.
§ 4. Oferta- wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres proponowanego do realizacji zadania,
2) kalkulacje przewidywanych kosztow realizacji zadania,
3) termin i miejsce realizacji zadania.
§ 5. Do wniosku powinny być dołączone:
1) dokumenty określające status prawny oferenta,
2) dokumenty potwierdzające sytuację finansową podmiotu zapewniającą wykonanie zadania, na podstawie zaświadczenia z banku prowadzącego rachunek bankowy oferenta,
3) oświadczenie oferenta o:
a) posiadaniu niezbędnej wiedzy i środków do wykonania zadania,
b) nie prowadzeniu działalności w celu osiągnięcia zysku,
c) akceptacji projektu umowy na wykonanie zadania,
4) szczególowy opis sposobu realizacji zadan obejmujących ofertę.
§ 6. Podmioty wnioskujące o przyznanie środków na realizację wyodrębnionego zadania przedstawiają oferty zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantujące wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
§ 7. Oferty rozpatruje powołana przez burmistrza komisja przy uwzględnieniu następujących kryteriów:
1) najkorzystniejszej ceny wykonania zadania,
2) zakresu wykonania zadania,
3) posiadanego przez oferenta doświadczenia w realizacji zadań.
§ 8. Postępowanie o udzielenie dotacji jest jawne.
§ 9. Oferty z wnioskiem o udzielenie dotacji powinny być składane w terminie określonym w ogłoszeniu.
§ 10. Dopuszcza się przyjmowanie ofert również po terminie określonym w ust. 1, jeżeli:
1) nie doszło w danym roku do wyłonienia podmiotu realizujacego określone zadanie publiczne,
2) nie wpłynęła w terminie żadan oferta,
3) złożone oferty nie spełniały wymaganych kryteriów, a środki przewidziane w budżecie na realizację zadania nie zostały wykorzystane.
§ 11. Wniosek o udzielenie dotacji zostanie odrzucony jeżeli:
1) podmiot nie spełnia wymogów określonych w art. 118 ustawy o finansach publicznych,
2) będzie niekompletny,
3) będzie nieprawidłowo wypełniony,
4) będzie złożony po terminie.
§ 12. Po wyborze oferty burmistrz podpisuje umowę z wybranym podmiotem oraz zawiadamia pozostałych uczestników postępowania o jego wyniku.
§ 13. Umowa powinna określać:
1) szczegółowy opis zleconego zadania i termin jego wykonania,
2) kwotę udzielonej dotacji i tryb płatności,
3) tryb kontroli wykonania zleconego zadania,
4) sposób rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
§ 14. Rozliczenie dotacji następuje w terminie 30 dni od daty wykonania zadania i powinno zawierać:
1) zestawienie rachunków potwierdzonych przez kierownika i głównego księgowego podmiotu,
2) sprawozdanie z wykonania poszczególnych warunków umowy,
3) kwotę niewykorzystanej dotacji, którą podmiot powinien przekazać w terminie 30 dni po realizacji zadania na rachunek budżetu gminy.
§ 15. Wykonanie zadań określonych umową może być w każdym czasie kontrolowane przez upoważnionych pracowników Urzędu Miejskiego.
§ 16. Traci moc Uchwała Nr 220/XXIX/01 Rady Miejskiej w Ciechanowcu z dnia 29 października 2001 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Mirosław Kierski
Metryka strony