karta66

KARTA INFORMACYJNA nr 66

Urząd Miejski w Ciechanowcu

TYTUŁ SPRAWY

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

WYMAGANE DOKUMENTY

-      Wniosek o ustalenie numeru porządkowego;

-      Kopia mapy zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficzna w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia zagospodarowania działki lub terenu.

-      W przypadku dołączenia do wniosku upoważnienia lub pełnomocnictwa należy dołączyć dowód opłaty skarbowej w wysokości 17 zł.

OPŁATY

-       Ustalenie numeru porządkowego jest wolne od opłat;

-       W przypadku składania dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa, należy uiścić opłatę skarbową* 17 zł (nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

Urząd Miejski w Ciechanowcu, ul. Mickiewicza 1, 18-230 Ciechanowiec

pokój nr 15 (sekretariat), pn. - pt. w godzinach pracy Urzędu

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

w terminie do 30 dni

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Referat Inwestycji

pokój nr 2, tel. 86 277 11 45 wew. 31

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie przysługuje

ZAŁATWIENIE SPRAWY

Wydanie zawiadomienia

PODSTAWA PRAWNA

-      Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r. poz. 2101 ze zm.) Rozdział 8a (Ewidencja miejscowości, ulic i adresów)

-      Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r. , poz. 125 )

-      Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. z dnia 10 maja 2018 r. Dz.U.
z 2018 r. poz. 1044).

UWAGI

 

-      Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Na tabliczce z numerem porządkowym, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw – nazwę miejscowości. Nie wypełnienie tego obowiązku  skutkuje  zastosowaniem  przepisów o postępowaniu w sprawach wykroczenia tj. art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 482).

-      W terminie 30 dni licząc od dnia powstania zmian, właściciele nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji  gruntów  i budynków mają obowiązek zgłaszać właściwemu staroście wszelkie zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków tj. w odniesieniu do budynków informacje dotyczące ich położenia, przeznaczenia, funkcji użytkowych i ogólnych danych technicznych, a w przypadku budynków w trakcie budowy, po zakończeniu ich budowy dokonanie geodezyjnych pomiarów powykonawczych  i sporządzenie związanej z tym dokumentacji.

 

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu:

Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu – 67 8749 0006 0000 1241 2000 0030.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Ciechanowcu

Wytwarzający/odpowiadający: Agnieszka Kieliszek

Data wytworzenia: 2019-03-14

Wprowadzający: Magdalena Kondraciuk

Data modyfikacji: 2019-03-14

Opublikował: Magdalena Kondraciuk

Data publikacji: 2019-03-14