karta22
|
KARTA INFORMACYJNA nr 22 |
Urząd Miejski w Ciechanowcu |
|
Tytuł sprawy: |
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych |
WYMAGANE DOKUMENTY: |
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych Załączniki: Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty: 1) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych; 2) zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym; 3) decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. |
DOKUMENTY DO WGLĄDU |
- oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych; - oryginał decyzji właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1541). |
OPŁATY: |
Opłata za korzystanie z zezwolenia w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia, którego wysokości w stosunku rocznym wynoszą na sprzedaż odpowiednio: - 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa; - 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu - 2100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu. Opłatę wnosi się na rachunek Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu, przed wydaniem zezwolenia. Nr konta Urzędu: 67 8749 0006 0000 1241 2000 0030 Bank Spółdzielczy w Ciechanowcu |
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW: |
Urząd Miejski w Ciechanowcu, ul. Mickiewicza 1, pokój nr 15 (sekretariat), od poniedziałku do piątku w godz. pracy Urzędu |
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY: |
Do 30 dni od złożenia wymaganego kompletu dokumentów Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych jest wydawane po złożeniu kompletnego wniosku i uzyskaniu pozytywnej opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz po uiszczeniu opłaty za korzystanie z zezwolenia. |
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA: |
Referat Inwestycji tel. 086 2771 145 wew. 31, pokój nr 2 |
TRYB ODWOŁAWCZY: |
Samorządowe Kolegium Odwoławczego w Łomży, za pośrednictwem Burmistrza Ciechanowca w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji |
WYNIK ZAŁATWIENIA SPRAWY: |
Wydanie zezwolenia |
PODSTAWA PRAWNA: |
|
UWAGI: |
Obowiązek złożenia oświadczenia: Przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, musi co roku składać pisemne oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Ma na to czas do 31 stycznia. Obowiązek wniesienia opłaty: Przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych na podstawie wydanego zezwolenia zobowiązani są do uiszczenia opłaty za zezwolenie w terminach i w wysokości określonych w ustawie, bez konieczności wezwania do jej uiszczenia przez organ lub wydania przez niego decyzji ustalającej. Wartość sprzedaży należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju napojów alkoholowych. Terminy wniesienia opłaty: Opłata za zezwolenie wnoszona jest na rachunek Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku kalendarzowego lub jednorazowo w terminie do 31 stycznia danego roku kalendarzowego. W przypadku niezapłacenia raty opłaty w terminie przedsiębiorca ma 30 dni na uregulowanie tej opłaty powiększonej o 30% tej opłaty. Skutki nie wniesienia opłaty: Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn nieuiszczenia opłaty w terminie, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
|
KLAUZULA INFORMACYJNA |
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. 1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu jest: Gmina Ciechanowiec, ul. Mickiewicza 1, 18-230 Ciechanowiec, reprezentowana przez Burmistrza Ciechanowca. 2. W sprawie pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu oraz przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Urzędu Miejskiego w Ciechanowcu – Wiśniewska Dorota, za pomocą adresu e-mail: iod@ciechanowiec.pl, lub tel. 86 277 11 45 w 35. 3. Administrator danych osobowych – Gmina Ciechanowiec przetwarza Pani/Pana dane osobowe (art. 6, art. 9 ust. 1 i 2 lit. a), b) i g) RODO) na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów, na podstawie udzielonej zgody oraz wówczas, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej. 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach: wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu w związku z wydaniem zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2137 ze zmianami) zgodnie zart. 6 ust. 1 lit. c (RODO) 5. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa; b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Gminą Ciechanowiec przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Burmistrz Ciechanowca. 6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności: a) ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. 7. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do uzyskania kopii, prawo do sprostowania (poprawiania w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne), prawo do żądania usunięcia (tzw. prawo do bycia zapomnianym), prawo do żądania ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych. 8. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, zgodnie z obowiązującym prawem. 9. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Miejskim w Ciechanowcu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa. 10. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny. 11. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. 12. Administrator danych osobowych nie stosuje wobec Pani/Pana danych zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania. |
Data sporządzenia:15.03.2007 r.
Data aktualizacji: 24.06.2019 r.
Opracował: Agnieszka Kieliszek
Metryka strony